Walvistocht - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Walvistocht - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Walvistocht

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

19 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Uitgeslapen vertrokken we vanmorgen naar Plettenberg Bay. Het was behoorlijk winderig (buiten). Ik zei toen al in de auto dat de kans bestond dat de tocht niet door zou gaan.
En inderdaad toen we bij het boekingskantoor kwamen vertelden ze dat de tocht van 12.00 u en 15.00 u uit de vaart waren genomen. Wij hebben toen even koffie gedronken en nagedacht wat te doen. We besloten om morgen nogmaals een poging te willen wagen. Bij navraag bleek dat om 09.30 u volgeboekt was en de tocht om 12.00 u waarschijnlijk wederom niet door zou gaan. Ze boden aan om om 07.30 u te vertrekken. Oeps!
Dit betekent dat we morgen om 06.00 u uit bed moeten. Voor de zekerheid moeten we morgenvroeg om 06.00 u eerst bellen als de tocht door gaat. Ik hoop van wel. Slapen kunnen we thuis wel.
's Middag zijn we naar de Tsitsikamma Big Tree gegaan. Deze boom is 1000 jaar oud. We konden met de auto maar zijn lopends gegaan, langs de snelweg! Dit is in Zuid-Afrika de normaalste zaak van de wereld. Weer een ervaring. Auto's die met 120 km je voorbij razen. De wegen zijn gelukkig erg breed.
We zijn inmiddels naar een andere kamer verhuisd. We hebben nu een kamer met een eigen douche/wc en inloopkast + een veranda. Life is relaxing!