Rra Ditau Bush lodge - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Rra Ditau Bush lodge - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Rra Ditau Bush lodge

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

08 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Na onze lange vlucht even lekker uitgeslapen tot 8.30u. We hadden als ontbijt een buffet. De keuze was enorm. Ik begrijp ook hoe het kan dat zoveel mensen zo gezet kunnen zijn. Worstjes, spek, eieren, aardappels, pff. Gelukkig ook toasted brood met kaas of jam. Om ca 10.00 u zaten we in de auto. Alles instellen en dan is het best wel hilarisch als Bert wil gaan rijden. In Zuid-Afrika rijd je namelijk lnks. En als je de richtingaanwijzer wil gebruiken moet je wel de rechterkant bedienen. Het werden dus de ruitenwissers. En ik moest direct zeggen, linksrijden.
Van de 300 km die we deze dag reden moesten we 50 km over een dirtroad. Op een gegeven moment heb je het echt wel gehad. Onderweg zagen we verschillende diersoorten. Antilope's, wildzwijn, giraffes, elanden enz. Nadat we bij Rra Ditau waren gearriveerd werd het ons duidelijk dat Hope Chikomo hier niet meer werkte. De eigenaresse herkennde mij nog wel, ook de chefkok herkende mij nov. Bert niet meer, tja nu zonder snor.
We kregen de dezelfde chalet toegewezen als de vorige keer. Het duurde niet lang of we hadden al ons eigen bewaking, een herdershond.
Toen we buiten even een wijntje wilden drinken zprong er een gekko op Bert zijn broekzak. Ik moezt vreselijk lachen. Ik kon hem niet te pakken krijg. Ze zijn zo snel. Hij liep door Bert zijn haar, hij kreeg overal kippenvel. ' s Avonds hebben we heerlijk gegeten. En omdat je
zo achteraf zit gingen we vroeg op bed. 22.00 u al.
Het was toen wij arriveerden trouwens 37°.

• 09 Oktober 2014 - 21:26

Tonny Henny Jan Willie:

Fijne reis toegewenst ook van Jan en Wil....lekker genieten. ..