Mantis and Moon backpackers - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Mantis and Moon backpackers - Reisverslag uit Umzumbe, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Mantis and Moon backpackers

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Umzumbe

Het was een nacht met weinig slaap. De muziek, Bob Marley muziek ging tot 03.00u door. Daarna hoorde ik dat er een nummertje op de veranda voor onze kamer werd gemaakt, stilletjes maar toch. Geen plek waar ik nog een andere dag wilde blijven. Dit gold ook voor Bert. Over het eten hadden we niks te klagen, maar verder was het niet de plek. Maar zoals ik al eerder aangaf zijn we ook verwend.
Om 7.00 u werd er naast ons in de gemeenschappelijke keuken al druk gepraat. Omdat we hier wakker van werden zei ik, kom we kleden ons aan en gaan onderweg ontbijten. Hebben we toch maar niet gedaan.
Bij Amapondo raadden ze ons aan om naar Umzumbe af te reizen. Om 14.30 u, 270 km verderop kwamen we daar aan. We reden berg op en als e boven waren kon ik weer naar beneden rijden. Een hele mooie route.
En inderdaad we kwamen op een mooi plekje. Het is net of dat je in het oerwoud zit. We werden rondgeleid en hadden keuze uit verschillende plekjes. Uiteindelijk kozen we voor een boomhut met beschikking over een eigen douche en wc. Het waait van alle kanten door, maar ziet er leuk uit. Ook de bar ziet er leuk uit. Op dit moment verblijven er niet erg veel backpackers. We hebben nu 8 personen gezien. Who cares we kunnen poolen, tafelvoetballen en gezellig in de bar naar leuke muziek luisteren.
Het was vandaag 23 °, maar echt een totaal andere temperatuur dan wanneer het bij ons 23° is. Het voelt veel warmer aan.
De planning is om morgen richting St Lucia te rijden. Als het meezit blijven we in die omgeving 2 dagen.

  • 22 Oktober 2014 - 19:29

    Roelie:

    EEn andere boomhut dan in Norgerberg.??

  • 22 Oktober 2014 - 19:50

    Ina:

    Elke dag verheug ik me op jullie reisverslag,super leuk om zo te kunnen "meereizen"!!
    En Bert nu weet jij hoe je een boomhut kunt bouwen.... ik heb nog wel een plek waar je mag oefenen...

    Wat een heerlijke reis zeg.En met onze eerste najaarsstorm van gisteren en vannacht ben ik natuurlijk helemaal niet jaloers op jullie verrukkelijke weer en de super aardige mensen in dat prachtige wereld deel .Genietze maar weer...

  • 22 Oktober 2014 - 22:27

    Jansje:

    de derde foto vind ik wel interessant
    geen wonder dat er niemand aan die tafel zit en ook kunstig dat die flessen zo maar blijven hangen in de lucht, op die barkrukken gaan zitten lijkt me een beetje moeilijk(upside down?)
    mooi dat jullie hoog en droog zitten in jullie eigen boomhuthotel.

  • 23 Oktober 2014 - 07:19

    Willy Ploeg:

    Wat een geweldige ervaringen weer voor jullie, en die omgeving klink ons zo herkenbaar in de oren,
    als jullie in St. Lucia toevallig bij een logde komen waar een zekere Monica, vrouw van rond de zestig de scepter zwaait, doe ze dan de groeten van het 8 koppige team uit Holland, dan weet zij wel over wie je het hebt, wens jullie nog heel veel plezier toe, ik ben benieuwd naar de verhalen, zie Bert vast nog wel even dit jaar.

    gr. Willy Ploeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 30665

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 06 September 2017

Uitgenodigd voor een bruiloft in Zuid-Afrika

06 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuid-Afrika, een weerzien met bekenden

30 September 2012 - 31 Oktober 2012

Een maand rondtrekken in Zuid-Afrika

Landen bezocht: