Bekeuring en lekke band - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Bekeuring en lekke band - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Bekeuring en lekke band

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Hazyview

In Richards bay hadden we een huisje op een 'vakantiepark'. Het zag er goed uit, in de bar had je zicht op zee. Jammer genoeg waaide het te hard om buuten te z itten, maar dat mocht de pret niet drukken. Van Richards bay reden we naar Piet Retief waar we een huisje via booking.com hadden geboekt. Bij Piet Retief aangekomen dacht ik voor stop stil gestaan hebben, maar even verder op rende een politieagent de straat op en gaf me stopteken. Hij zei dat ik niet gestopt was en dat mij 1000 rand kosste. Inmiddels had Bert zijn gordel losgedaan om onze rijbewijzen te pakken. Ooh ook nog niet de gordel om. Jazekers wel! Maar ja wij weten dat we rustig moeten blijven en Bert pakte geld en gaf het hem. Nou zei de potieman omdat we leuk met elkaar praatten kon het ook de helft worden. Stiekum moest ik de helft weer terugpakken, hoezo corrupt.
we hebben toen ook maar gevraagd waar Emahlathini Guesthouse was. Over een weg met potholes bereikten we de accomodatie. Wederom leuke plek. De vuurplaats werd volgegooid met hout. Het diner werd gebracht, man dit was wel voor 4 persone, vlees het smaakte heerlijk. De volgende dag kregen ontbijt op een 'pont' het werd door 3 dames bezorgd. Worstjes, bacon, tomaat, roasted aardappel, muesli, 4 broodjes, muffins, appels en toetje. Dus geen lunch! We vertrokken om 8.45 u en moesten over een durtroad, maar beter dan de weg met potholes. Tien minuten later dacht ik al te voelen dat de auto zwalkte en toen er geluid bij kwam zijn we gestopt. En yep een lekke achterband. Binnen 10 minuten had Bert de band verwisselt. Even alter werden we weer aangehouden. Bert moest zijn rijbewijs laten zien en als we een gevarendriehoek hadden. Zo nu zijn we beide 4x aangehouden voor controle en ik 1 'bekeuring'.
In Hazyview kwamen we aan bij George en Mare die waren blij verrast. Koffers in de kamer en naar bandencentrum. Helaas kon er geen prop ingeschoten worden de band had een scheur aan de zijkant. Dit kostte ons 680 Rand, omgerekend € 42. Ach dan maak je ook wat mee.
Het is nu 33 graden

• 22 Augustus 2017 - 18:38

Miranda :

Jullie maken wel wat mee!
    Leuk alle reisavonturen zo te kunnen volgen.
    Heerlijk 33 gr, geniet nog even daar.

• 22 Augustus 2017 - 19:40

Jansje:

wat hebben jullie al weer veel beleefd
    wel opvallend dat jullie nu 2 keer zijn aangehouden
    je zou bijna denken dat ze op zoek naar iets zijn en zo geld kunnen vangen
    maar goed als jullie maar genieten

• 24 Augustus 2017 - 12:23

Hennie En Ton:

Wat gaaf...wel lachen...tja die nederlands zijn overal goed in....boetes enz.
    Nou wel weer een ervaring rijker...
    Geniet nog fijn....