Twee dagen in Thabazimbi - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Twee dagen in Thabazimbi - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Twee dagen in Thabazimbi

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

02 September 2017 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Het was niet zo ver rijden naar Thabazimbi. We overnachtten op een plek waar we al 2x eerder hadden geslapen, in zowel 2012 als 2914. De vorige eigenaresse was overleden, ze was nog niet zo oud. De huidige eigenaresse is een vlotte dame en was bereid om een diner voor ons te maken. Rra Ditau is een leuk plekje maar er is totaal niets te doen. We besloten om 1 dag hier te blijven. Bij het avondeten kregen we een bak met ca 10 chicken cordon blue, een bak vol slappe patat en een kom salade, alles moest op. Gekke gerrit dat dacht ik dus niet. Aan 1 heb ik meer dan genoeg. Bert stopte ook na 2 cordons. Kregen we ook nog een toetje na en we waren al vol. De volgende dag bij ontbijt hebben we verteld dat we de drukte op zouden zoeken, dat begreep ze wel. Ik had al een adres gevonden wat ons aansprak. Komen we bij de poort leek die die dag gesloten te zijn. Omdat dit buiten het dorp Thabazimbi ligt moesten we terugrijden. Uiteindelijk vonden we snel een ander plekje, Vila Toscana. Je kon s avonds gerust over straat lopen, her is een veilig stadje. Aangezien het nog maar 9.00 u s morgens was gingen we eerst het Marakele Park in.Miss hien is het park wel mooi als je een 4x4 hebt maar met ons autootje is het toch iets minder. Maar geeft niks we klagen niet. S middags teruggekomen bij Vila Toscana besloten we om te voet het dorp in te gaan. Het was 32 graden d us liepen we net zo langzaam als de lokale bevolking. We wilden op een terras zitten, die zijn niet veel aanwezig. Hadden we een leuk plekje gevonden bleek er een babyshower te zijn, toen maar teruggelopen.
Het diner hadden we s avonds bij Koolstoof, bijna allemaal nlanken in de bediening. Ze vinden het leuk dat je Afrikaans kunt verstaan en ook een beetje kan praten. Ze vroegen zich wel af wat we in vredesnaam in Thabazimbi deden. Een stadje wwar niets te beleven is