Ocean Xtreme - Reisverslag uit Cintsa Mouth West, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Ocean Xtreme - Reisverslag uit Cintsa Mouth West, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Ocean Xtreme

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

15 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Cintsa Mouth West

Vertel nooit aa de receptioniste dat je twijfelt of je bij de kust wil blijven om walvissen te spotten of datje het land verder intrekt. Tja dan word je overgehaald dat je ook prima in cintsa het water op kunt met een klein bootje. Dus ja gezegd om toch nog een nacht te blijvev zodat we s middags met een bootje de zee op kunnen. Nadat ik ja had gezegd kregen we de foto's te zien wat het bootje allemaal kan. Verdorie ik werd toch wel zenuwachtig. Kijk maar eens op facebook bij Ocean Extreme.
s middags wer de zee te wild dus werd het verplaatst naar dinsdagmorgen 8.30 u. Maar uit ervaring weten we dat het later kan worden. En inderdaad het was haast 9.30 u. We kregen een wetsuit aan, de boot de zee induwen en gaan. Ik had direct verteld dat ik zeeziekkan worden, maar had natuurlijk weleen pilletje genomen. We gingen eerst door de branding en dat ging behoorlijk hard en hoog, maar wat gaaf. Later op zee kn je relaxt zitten, geentouw meer vasthouden, maar op de rand zitten. In de verte zagen we de staart van een walvis, dit was e hter te ver weg voor de boot. Omdat we verder niks gezien hebben ging Murray scherpe bochten en hoge sprongen maken. Echt super leuk zeer de moeite waard. De ene scherpe bocht na de andere volgde. Het zou een uur duren maar denk wel dat het langer beeft geduurd. Ik had nog wel uren op de zee willen dobberen.
Na terugkomst bij Buccaneers geluncht en andere bestemming ingegeven. We zouden naar Port Alfred rijden.