Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Vanmorgen vertrokken we richting Tsitsikamma. Dit is 90 km vanaf Knysna. Rond 10.15 u arriveerden we Tsitsikamma backpackers. Hier kregen we een grote mooie slaapkamer met gedeelde douche en wc. Het is hier heel rustig in deze lodge, maar ziet er allemaal goed uit. De locals zijn ook erg vriendelijk. Ook is er een bar aanwezig met een pooltafel en een voetbalspel, erg gezellig. Jammer dat er niet meer mensen zijn, maar we vermaken ons er niet minder om.
Het is nu gelukkig zonnig weer, rond 20 graden, al voelt het veel warmer aan. Gelukkig hebben we goed weer. Richting Port Elizabeth is het veel anders gesteld. Daar heeft hevige regenval het leven van 4 locale mensen gekost. Ook in Port Edward, waar we ook zijn geweest stonden de straten blank.
Om 11.15 uur vertrokken we naar Tsitsikamma Nationaal park. Hier hebben we gewandeld en een behoorlijke klim gemaakt naar een uitkijkspunt. Echt de moeite waard. In de verte zagen we walvissen. Toen hebben we besloten om een walvistocht voor de volgende dag te boeken. Nadat we terug waren gekomen in de lodge hebben we direct nog voor een nacht bijgeboekt, zodat we morgen naar Plettenberg bay kunnen rijden en een walvistocht kunnen doen.
We hebben ervoor gekozen om in de lodge te eten, hier moet je dan voor inschrijven. Omdat er kip op het menu staat heb ik aangegeven dat ik vegetarisch wil eten. Een enorme schaal met groenten, rijst, gekookte aardappels en kip werd ons voorgezet. Echt weer heerlijk gegeten

• 18 Oktober 2012 - 19:46

Barbara:

Hallo vegetarisch?? je kunt niet altijd vis eten hoor, af en toe een stukje kip....heeel gezond!
    Dikke kus

• 18 Oktober 2012 - 20:00

Wilma Geerlings:

Nee, kip is niet aan mij besteedt, dank je wel. De groenten waren heerlijk.

• 18 Oktober 2012 - 21:03

Ingeborg:

Hey luitjes, wat een supermooie ervaringen allemaal, geweldig hoor, walvissen spotten! Leuk om elke keer klein beetje er van mee te krijgen. Geniet er van, voor je het weet zit je al weer in vliegtuig richting huis, blehhh.. Groetjes, Ingeborg

• 18 Oktober 2012 - 21:07

Ingeborg:

Mooie foto's ook...

• 19 Oktober 2012 - 14:19

Toos:

Inderdaa veel info over het eten! Als jullie gegroeid zijn bij terugkomst dan weten we tenminste waar dit oorgekomen is. Fijn dat het weer beter is. Ik ben verbaasd dat je het dus slecht kunt treffen in sommige gebieden. En hoe fantastisch om op een uitkijkpunt te staan en de walvissen te zien zwemmen. heerlijk genieten verder.