Terugkeer in Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Terugkeer in Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Terugkeer in Hazyview

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vanmorgen konden we al wennen aan het regenachtig weer van Nederland. Het had de hele nacht geregend en het was om 7.00 u maar 8°. Omdat we er al vanuit waren gegaan dat geen zonnige dag zou worden, wilden we vandaag nog een dagje Krugerpark doen. Aangezien je geen drank mee mag nemen in het park wilden we eerst even bij George en Mare langs. Eerst kochten we nog broodjes in Pick and Pay. Stonden we achter George en Mare in de rij. Die waren heel blij dat we nog een nachtje bij hun wilden slapen. De wijn gaven we aan hun mee zodat wij direct konden doorrijden naar het Krugerpark. Het was druk bij de gate. We sloten achteraan en toen kwam er een parkwachter bij onze auto de entreekaart controleren. Ze zou een andere hek voor ons openen dus ik reed door. In de andere rij stond een auto al best lang te wachten. Die begon te claxoneren omdat wij direct door konden. Hihi, vriendelijkheid kost geen geld.
De hele dag hebben we weer rondgetourd. Olifanten, buffels, neushoorns, diverse bokjes zagen we in dit mooie park. Om 16.00 u verlieten we het park. Bij George en Mare aangekomen kregen we weer de sleutel van hetzelfde huisje. Daarn nog een lange tijd met George op het terras zitten kletsen. Hij vond het zo mooi dat we er weer waren.
's Avonds zijn we weer het dorp ingereden om een hapje te eten. We zijn inmiddels zo bekend dat het rijden voor ons niets meer voorsteld. Waren we voor 2 jaar terug nog een beetje terughoudend om in het donker te rijden en nu is het de gewoonste zaak van de wereld. Moet wel zeggen het is hier echt pikkedonker, maar who cares?
De realiteit komt nu wel snel dichterbij. Morgen de blyderivier canyon rijden en overmorgen de laatste autoreisdag. Het gaat veels te snel. We hebben er nu al wel over gehad om de volgende keer in december te reizen. Wie weet misschien december 2015. Eerst deze vakantie maar afronden.

• 27 Oktober 2014 - 21:18

Rolf, Ingeborg En Maud :

Haha, regen?! Hier is het mooi weer hoor en droog!
    Dus als jullie terugkomen een hele overgang ;-)

Ja, gaat echt al weer snel.
    Fijn dat jullie zo genieten daar
    Laten jullie nog even weten hoe laat jullie de taxi(lees Ingeborg) verwachten vrijdag?!