Blyde River Canyon - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Blyde River Canyon - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Blyde River Canyon

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

28 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag vertrokken wij om 8.45 u vanuit Hazyview. Onderweg nog souveniertjes gescoord. We gingen via Graskop naar de Blyde River Canyon. Via een mooie kronkelweg kwamen we eerst bij Bourkes Luck Potholes. Hier hebben we een tijdje rondgewandeld en genoten van de mooie uitzichten. Het was op dat moment reeds 33°. Daarna gingen we met de auto naar de three rondavels. We zaten inmiddels op 1944 m hoogte. Ook hier prachtige vergezichten. Daarna gingen we terug naar Gods window. Door de warmte was het heiig en kon je niet meer tot Mozambique kijken. In Graskop hebben we een terasje gepakt en van een lekker koud biertje genoten. Vervolgens reden we weer terug naar Hazyview. Bert wilde graag naar het hotel waar wij in 2012 ook verbleven. Dit was veruit het duurste verblijf. Ik mocht daar niet over zeuren. Tja ons bent zuunig.
Op onze kamer ging opeens de telefoon. Het menu werd doorgebeld. Tja hadden we nog niet meegemaakt.
Na het diner hebben we de gehele avond met een Afrikaan en de Afrikaanse ober gesproken. De politiek, de zwarte en witte bevolking alles kwam aan bod. Op ons verzoek werd er Afrikaans gesproken. Natuurlijk waren er soms woorden die wij niet begrepen, maar dan werd het even in Engels vertaald. Het was in ieder geval een boeiende avond.

• 30 Oktober 2014 - 13:10

Louise: