Schilderachtig Clarens - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Schilderachtig Clarens - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Schilderachtig Clarens

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

14 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Clarens

We hadden toch maar de wekker gezet. Om 7.30 u werden we dus wakker van de wekker. Heerlijk geslapen bij L & A Guesthouse. Aan de buitenkant van deze Guesthouse verwacht je niet dat dit bestaat uit een leuke binnentuin. Als ontbijt starttten wij met fruit. Bert had een gekookt eitje besteld en kreeg dus 2.Dit keer had hij maar geen spek en worstjes enz besteld. En het is zo leuk je wordt eerst in het engels aangesproken en als je dan zegt; ons verstaa Afrikaans, dan vinden ze dit erg leuk.
Na het ontbijt gingen we op weg naar Clarens. Dik 400 km verderop. Als je volledig via navigatie rijdt wordt je over snelwegen geleid. Daarom is het erg gemakkelijk om ook een landkaart van Zuid-Afrika mee te nemen. De navigatie gaf aan dat we pas om 17.15 u zouden arriveren. Door zelf keuzes te maken waren we echter om 15.15 u al in Clarens. We zijn via de Drakensbergen er naar toe gereden. Dit is zo'n mooie omgeving. We hebben bij Red Mountain house twee nachten geboekt. Nu kunnen we lekker relaxed de omgeving verkennen. We hadden keuze uit 3 kamers. Eén kamer was de volgende nacht al geboekt en had uitzicht op de bergen. Een andere kamer was aan de voorzijde. De derde kamer is echter een volledig huis met uitzicht op de bergen. De laatste hebben wij gekozen. We kunnen zelfs gaan braaien. Maar aangezien wij tijdens vakantie lui zijn aangelegd gaan wij geen gebruik maken van de braai.
Clarens is door de weeks een rustig stadje. Om 21.00 u zijn de meeste kroegen al dicht. Tja je kunt niet alles hebben. Gelukkig hebben we een doos wijn bij ons. Morgen willen we kijken of we met een quad en een gids een tocht kunnen maken.
Het was vandaag 29°. Op dit moment (21.45u) is het 14°. Best wel vreemd want het voelt veel warmer aan.

• 14 Oktober 2014 - 22:08

Tonny:

Hallo schatjes . Wat een afstanden rijden jullie per dag zeg, mis wel mijn wegen nr. hihihi
    Super verslagen van jullie reis . Veel plezier en tot morgen hihihi

• 14 Oktober 2014 - 22:37

Roelie:

jullie maken er een mooie vakantie van en genieten volkomen. Maar ook zou je bijna de kriebels krijgen om oom te gaan.

• 14 Oktober 2014 - 23:01

Jansje:

wat een mooie omgeving kun je mooie kiekjes van maken.
    geniet maar lekker .

• 15 Oktober 2014 - 20:08

Ingeborg:

Wauw! Wat een mooie omgeving, genieten