Een warme nacht met een nat bed - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Een warme nacht met een nat bed - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Een warme nacht met een nat bed

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Piet Retief

Het was een warme avond en nacht. In de nacht werd ik wakker. Het bed was nat, ik dacht wat zweet ik. Om 3.30 u werd ik weer wakker. Het bed was nog steeds nat, maar ik hoorde ook drup, drup. Toen heb ik Bert maar wakker gemaakt. Het bleek dat de airco drupte. Een handdoek over het natte gedeelte gelegd, matras iets naar voren getrokken en een droge kussen gepakt. Bert lag nog wel droog. 's Morgens bij het ontbijt vertelde ik dit aan Mare. Dit gebeurt wel eens vaker. Het pijpje van de airco was verstopt door nestmateriaal.
Vervolgens hebben we weer van het heerlijke ontbijt genoten. Het afscheid vonden George en Mare volgens ons moeilijk, ze hadden tranen in de ogen. Ik kreeg nog een afscheidscadeautje mee. Een rooiboshandcreme. Erg lief.
We gingen op pad naar Piet Retief. Voor Tonny en Hennie, via de R538, N4, R541, N17 en de R33.
Om 14.15 u kwamen we aan bij L & A Guesthouse. Dit zijn Zuid-Afrikaner. We hadden keuze uit 2 kamers. Omdat de ene kamer nummer 3 was gingen we hiervoor. Omdat we het weer bekeken voor de komende dagen hebben we de route verlegd. We gaan nu in plaats van richting de kust eerst het binnenland in. Daar is het toch iets warmer. Het is hier ook 21° maar we gaan al behoorlijk op Afrikanen te lijken, het is ons dus niet warm genoeg. De volgende stop zal Clarens worden, dit is de planning. In deze plaats willen we 2 dagen verblijven vanwege de schilderachtige omgeving. We zullen zien wat het ons brengt.
Het is trouwens erg leuk om jullie reacties te lezen.

  • 13 Oktober 2014 - 19:32

    Geert:

    Maakt niet uit hoor Wilma ....een nachtje nat!

  • 13 Oktober 2014 - 19:47

    Annette Bijlefeld:

    Hoi hoi,ook heel leuk om zo met jullie mee te reizen en jaloers te zijn op zomer weer! Het is hier herfst,ook mooi in het bos,maar.... En Pa vertel ik dan ook natuurlijk! Hij weet het goed dat jullie er niet zijn. En ik mis jullie natuurlijk..... Maar geniet vooral!! lieve groet Annette

  • 13 Oktober 2014 - 22:19

    Rolf Ingeborg En Maud :

    EzAs:mpp aszhh

  • 13 Oktober 2014 - 22:22

    Rolf Ingeborg En Maud:

    Hiervoor heeft Maud getypt, haha, per ongeluk geplaatst :-)
    Maud is net even van bed, snipverkouden....

    Wauw, klinkt weer super leuk daar.
    Goed om te lezen waar jullie zitten.
    Have fun, geniet lekker, maar dat komt wel goed,
    Dikke kus ons

  • 14 Oktober 2014 - 11:13

    Trijny :

    Heb even tijd om te reageren. Jullie lekker luieren en ik vlieg me het appelaserres voor jullie haha. Als ik bij jullie kom dan staat tommie al met z, n bijde pootjes op de deur te wachten tot ik de deur open doe. En lady doet niks anders als kwijlen, dus ik word ook iedere keer nat. Ze vinden het heerlijk omnaar buiten te gaan..
    Verder gaat jullie gas rekening wel omhoog want als ik er ben gaat de kachel omhoog lekker de warmte er Doorheen vinden de poezen lekker als ze dan weer binnen komen gaan ze lekker op de verwarming liggen. Verder gaat alles goed in norg heb alles onder controle. Veel plezier nog verder.liefs trijny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 30816

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 06 September 2017

Uitgenodigd voor een bruiloft in Zuid-Afrika

06 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuid-Afrika, een weerzien met bekenden

30 September 2012 - 31 Oktober 2012

Een maand rondtrekken in Zuid-Afrika

Landen bezocht: