Schijn bedriegt - Reisverslag uit Sterkspruit, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Schijn bedriegt - Reisverslag uit Sterkspruit, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Schijn bedriegt

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

16 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Sterkspruit

Na het ontbijt gingen we op weg richting Zastron. We reden door een bergachtig landschap. Ondertussen zagen we voor ons donkere luchten. Nog wat verder weg zagen we een berg met een gele achtergrond,  dat zag er mooi uit.We kregen een wegomlegging, gedurende 27 km moesten we via een onverharde weg. Inmiddels waaide het al behoorlijk hard. Opeens kregen we in de gaten waarom de berg een gele achtergrond had... Het was een 'zandstorm' over de onverharde weg.Nadat we uiteindelijk in Zastron om 14.15 u  in regen en wind aankwamen zag de bed and breakfast ons er niet geweldig uit. We zijn toen maar verder gereden naar Sterkspruit, 50 km verderop. Daar aangekomen en met het vooruitzicht van nog meer slecht zag Aligeo Guesthouse (www.aligeo.co.za) er goed uit. We konden gebruik maken van een diner, beter dan het dorp in te gaan. Het betekende wel dat we om 17.00 u moesten eten.Ze hebben ook een ruimte als bar met een poolbilart ingericht, een bar zonder drank.Inmiddels was de lucht helemaal open gebroken, dat ziet er meteen een stuk vriendelijker uit. Morgen moeten we ca 380 km rijden en dan komen we bij Punki aan. Wat zal die verrast zijn.