Quadbiking in Clarens - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Quadbiking in Clarens - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Quadbiking in Clarens

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

15 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Clarens

Afgelopen nacht waaide het behoorlijk. Daarom maar eens lekker uitgeslapen. En tja denk je uit Nederland weg te gaan om geen last te hebben van storm en regen, regent het hier ook. Voor de Zuid-Afrikanen is zo'n regen van harte welkom. Het heeft hier namelijk al maanden niet geregend. We moesten door de regen naar Highlander restaurant lopen voor het ontbijt. Het was in ieder geval niet koud. Na het ontbijt was het praktisch droog. Het werd ook tijd dat we onze was lieten doen. Wij lopends op pad en op weg naar de wasserette, deze zou vrij dicht bij zitten. Al met al hebben we toch een paar km gewandeld. De wasserette zat niet meer op de plek die wij op internet hadden gevonden. Achteraf zat deze vrij dicht bij Red Mountain house. Ach zo krijgen we toch iets beweging.
Later gingen we op pad om quad riding te bespreken. De zaak die dicht bij zat bleek dit vandaag niet meer te doen. Zij verwezen ons naar Xtreme Adventures. Deze hadden we tijdens onze eerste wandeling al gezien. Daar aangekomen gaven zij aan dat we direct konden biken. Vooral omdat het vanaf 14.00u opnieuw zou gaan regen. Op slippers leek mij dit echter niet zo
handig. Dus afgesproken dat we terug zouden lopen, schoenen aan en weer
terug zouden komen. We hebben toen maar de auto gepakt.
Voor mij was quad riding onbekend. Ik was echt bang dat ik om zou kiepen. Want je rijdt natuurlijk niet over gewone wegen. Je gaat dan weer stijl omhoog, dan door dikke zandsporen met behoorlijk diepe gleuven. Over smalle strookjes waar je niet naast moet komen. Ik vond het best wel zwaar en was daarom blij dat we maar voor één uur hadden besproken. Op een gegeven moment gingen we door een township terug. Dit was over redelijk vlakke wegen, dat ging mij goed af. Toch was het heel leuk om te doen en ik zou het zo weer doen.
Gelukkig voor ons heeft het vandaag niet weer geregend. We hebben na de lunch enkele winkeltjes bekeken en verder geluierd. Ee paar terrasjes gepakt, per slot van rekening is het ook vakantie.
Morgen rijden we weer verder, waarschijnlijk wordt het Aliwal Noord. We zien het wel.
Vandaag was het 25°.

• 16 Oktober 2014 - 15:59

Roelf & Anneke:

Hé Globetrotters!

Ziet er stoer uit hoor.
    Wat toch een mooie site, we kunnen jullie volgen en mee genieten.

Veel liefs van de Vosjes

• 18 Oktober 2014 - 22:36

Sandra:

Leuke activiteiten en prachtige plekjes. Zo doorgaan, hebben wij ook meelees plezier.