Een hartelijke goedemorgen - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu Een hartelijke goedemorgen - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Wilma Geerlings - WaarBenJij.nu

Een hartelijke goedemorgen

Door: Wilma Geerlings

Blijf op de hoogte en volg Wilma

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag zouden we tussen 7.30 u en 08.00 u ontbijten. Om 7.15 u werd er op de deur geklopt. Wilma jullie kunnen ontbijten. Ik riep hallo George en deed de deur open. George keek me met ontroerende ogen aan. Baaie welkom Wilma. Hij herkende mij nog van 2 jaar terug. Ik werd gezoend en ook Bert werd hartelijk welkom gegeten. We liepen hem achterna en Bert trok zo de deur dicht en de sleutel lag binnen. In de ontbijtruimte kwam Mara direct op ons aflopen en zoende ons ook hartelijk. Hulle zijn baaie welkom ons zijn blij julle te zien. Das zo mooi!
Er werd speciaal voor ons nog andere jam opgehaald, moerbei-jam. En er stonden al 3 zelfgemaakte jams. Bert moest echt de zelfgemaakte lever met chili proeven. Maar eerst natuurlijk gebakken eieren. Veel anders ereid dan bij ons. Het ontbijt bestond verder nog uit 3 verschillende soorten zelfgemaakt brood (lijkt op cake), zelfgemaakte muffins, worstjes, spek, enz.
Natuurlijk konden we niet zo snel ontbijten er moest natuurlijk even bijgepraat worden.
Na het ontbijt zijn we wederom naar net Krugerpark vertrokken. Nier hebben we weer de hele dag rondgereden. Weer een leuke dag. Om 17.40 u waren we terug. De hele familie zat bij het zwembad. We hebben een kadootje uit Nederland gegeven. Een blikje met delfts blauw en stroopwafels als inhoud.Ze vonden dit erg leuk en het werd direct veilig binnen gebracht.
Na het douchen zijn we Hazyview nog ingereden en hebben gegeten bij Topelinos, een Italiaans restaurant. Als vooraf had ik een griekse salade besteld. Als eerste kreeg ik echter een bord met 3 schaaltjes, pesto, knoflook en parmezaanse kaas. Daarna kregen we de pizza's. Later kreeg ik nog een keer de salade. Ook dit is Afrika.
Al met al was het wel lekker. De pizza die ik over had kon ik meekrijgen in een 'doggiebag'. Dat is daar heel gebruikelijk, maar ik heb niets meegenomen.
Het was vandaag een stralende dag, 37° en om 21.30 u nog 25°. Alhoewel wij dit veel warmer vinden aanvoelen.
Morgen rijden we richting Piet Retief.
Het kan trouwens best wel eens voorkomen dat we 1 of meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van internet.

  • 12 Oktober 2014 - 21:42

    Roelie:

    Zo te lezen genieten jullie enorm van jullie geliefde land

  • 12 Oktober 2014 - 22:11

    Jansje:

    dit was dus een hartelijk onthaal, wel een beetje warm op zich,
    maar jullie hadden weer een mooi onderkomen,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 30818

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 06 September 2017

Uitgenodigd voor een bruiloft in Zuid-Afrika

06 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuid-Afrika, een weerzien met bekenden

30 September 2012 - 31 Oktober 2012

Een maand rondtrekken in Zuid-Afrika

Landen bezocht: